Thursday 18 October 2012

SubhanALLH..Hebatnya kUaSa ALLAH!! jom baca..


 Sultan Muhamad al Fateh mencipta kejayaan ketika berusia 21 tahun…


Beliau berjaya memimpin pasukan tenteranya menakluk Kota Konstantinopel lalu menukar namanya kepada Istanbul atau Islam seluruhnya. Selain tentera yang terlatih mereka juga membawa “Meriam Urban” senjata ampuh yang menakutkan Maharaja Constantine dan pasukan tenteranya.

Kejayaan Sultan Muhamad al Fateh memindahkan kapal-kapal perangnya melalui jalan darat (kapal belayar di daratan) masih menjadi tanda tanya sampai sekarang. Setelah berjaya menakluk Kota Konstantinopel beliau menukar gereja besar Aya Sofya kepada sebuah masjid dengan persetujuan penduduk tempatan dan ketua-ketua paderi.

Apabila sudah dijadikan masjid timbul pula masalah penentuan arah kiblat. Sultan Muhamad al Fateh sembahyang sunat dan berdoa. Kemudian beliau meletakkan tangannya ke dinding Aya Sofya dan bangunan itu bergerak ke arah kiblat.

Aya Sofya kekal menjadi masjid kebanggaan umat Islam sehingga sampai kepada zaman pemerintahan Mustaffa Kamal Ataturk yang menukarnya kepada sebuah Muzium. Sejak itu tidak kedengaran lagi azan berkumandang dari Aya Sofya dan masjid-masjid lainnya.

Mustafa Kamal Ataturk pernah cuba hendak meruntuhkan menara Aya Sofya supaya tidak menampakkan lagi lambang sebuah masjid. Tetapi anihnya apabila menara itu hendak ditumbangkan dengan menggunakan kren maka seluruh bangunan Aya Sofya bergerak. Kerana bimbang bangunan itu turut runtuh maka menara itu tidak jadi ditumbangkan.

Sultan Muhamad al Fateh bersumpah sesiapa yang menukar keputusannya itu akan mendapat laknat dari Allah. Sumpahan itu menjadi kenyataan selepas Mustafa Kamal Ataturk menukar Aya Sofya kepada Muzium beliau mengidap penyakit misteri, iaitu berasa panas yang melampau, hidung keluar darah tidak henti-henti, gatal seluruh badan, tidak boleh tidur, tidak ada selera makan dan perutnya membusung. Beliau akhirnya meninggal dunia akibat penyakit itu dan mayatnya tidak di kebumikan hingga sekarang.

Khabarnya usaha sedang dilakukan untuk menukar semula Aya Sofya kepada sebuah masjid. Semoga usaha itu menjadi kenyataan

* Kejahatan Kamal Atartuk membawa padah:

Mayat kamal atartuk diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turki memandikan, mengkafankan dan menyembahyangkannya. Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya (tak dapat nak bayangkan bagaimana tanah tidak menerimanya).

Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke dalam muzium yang diberi nama EtnaGrafi (kalau tak silap dengar) selama 15 tahun sehingga tahun 1953). Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. Habis ikhtiar, mayatnya diletakkan dalam keranda timah dan dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan marmar beratnya 44 tan. Mayatnya ditanam di celah-celah batu marmar.

Apa yang menyedihkan, ulama-ulama sezaman dengan Kamal Atartuk telah mengatakan bahawa jangan kata bumi Turki, seluruh bumi Allah ini tidak menerima Kamal Atartuk!

Maha suci Allah. Itulah azab yang diterima oleh seorang yang menentang Agama Allah secara terang-terangan.. Belum lagi azab yang ditanggung di akhirat kelak yang kekal abadi. Dan itulah yang selayaknya diterima oleh Mustafa Kamal Ataturk LAKNATULLAH!!

Oleh Umar Luqman

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Pages

Blogger news

Powered by Calendar Labs

Blogger templates

Pages - Menu

Tinggalkan pesanan anda =)