Wednesday 31 October 2012

CaRi lAh IsTeRi yAnG bErAgAmA =)

carilah isteri yang beragama...disitulah terdapat ketenangan yang di anugerahkan oleh Maha Pencipta..ketika mana sang suami lalai dalam menunaikan ibadat kepada Allah..dia mengingatkan..ya Allah.ku Bersyukur..atas Pemberian Mu kepada ku..


Sering kita mendengar maksud sepotong hadith yang berbunyi,  “Dikahwini 
wanita itu (untuk dijadikan isteri) kerana empat perkara iaitu harta kekayaannya, 
keturunannya, kecantikannya dan agamanya.  Maka utamakanlah (dalam 
pemilihanmu itu) wanita yang kuat  beragama, nescaya sejahtera hidupmu” 
(Riwayat Bukhari dan Muslim).




saban hari, dunia semakin sunyi dengan zikir kepada Allah....
saban hari, quran yang pernah bersama dahulu..sering tertinggal.....
saban hari, solat fardu yang kadang-kadang terlanjur waktunya...
saban hari, zikir selepas solat kadang2 tidak terbuat.

tetapi..memiliki seorang isteri yang arif tentang agama,yang dicaturkan oleh Allah dengan acuan agama..memang menguntungkan ,,bukan sekadar dunia..malahan akhirat..

ketika mana sang suami sering lalai dalam menunaikan solat fardu pada waktunya..sang isteri mengingatinya malahan memarahi untuk menyedarkan sang suami tetang kewajipan nya..SUBHANALLAH..

ketika mana Al-quran yang sering dihafal sebelum ini di lupakan..dia mengingatkan untuk mengulanginya malahan mengajak untuk membaca bersama.ramai yang berpandangan,selepas kahwin susah nak hafal quran,dan baca quran..semuanya atas kehendak masing-masing..

ketika mana waktu subuh kian hampir..si dia sering mengejutkan sang suami untuk ke surau..biasalah..sifat malas kadang kala memusuhi untuk alpa dalam beribadat..

berdoalah kepada Allah..dalam mencari pasangan hidup.tiada siapa boleh menentukan siapa pasangan kita melainkan Allah..biarlah nikmat kehidupan itu dinikmati bersama pasangan yang selalu mengingatkan kita kepada kematian..Aku BERSYUKUR YAAALAH..kerada mengurniakan kepadaku seorang puteri yang selalau mengingatkan aku KEPADAMU YAALLAH..




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Pages

Blogger news

Powered by Calendar Labs

Blogger templates

Pages - Menu

Tinggalkan pesanan anda =)