Wednesday 27 March 2013

MAHAsiswa CeLiK terHaDAp keZOLIMAN KERAjaan

      CELIK....bukan bererti membuka kelopak mata daripada tidur, atau orang yang tidak buta dari fizikalnya..tetapi celik disini dengan maksud mahasiswa atau remaja yang SEDAR akan apa yang berlaku sekarang di negara malaysia ku teeercinta.

    


      pejam celik,pejam celik.. pemerintahan kerajaan yang zalim akan terkubur..golongan remaja @ mahasiwa adalah target utama kerajaan dalam menjalankan helah bagi mengekalkan pemerintahan. dengan berlakunya masaalah dan pelbagai kontroversi di IPTa &IPTS yang melibatkan beberapa isu sensitiv khursusnya politik, mahasiswa yang berjiwa teguh dan mempunyai pandangan yang cerah dengan isu-isu semasa,telah BANGKIT..dalam mempertahankan hak-hak mereka.   

parok2.

                 1.  saya percaya,dengan kuasa remaja pada usia ini dapat menumbangkan kerajaan yang zolim .dengan adanya penubuhanROYALTI ,A.B.U, KBUTV3,dan ngo2 yang lain menyokong semangat mahasiswa dalam memperjuangkan hak mereka. saya kagum di atas keberanian KS Bawani, mahasiswa Universiti Utara Malaysia (UUM) yang menuntut hak golongan itu untuk mendapatkan pendidikan percuma dari pihak pemerintah .mahasiswa bukan kelompok yang boleh dibodohkan sesuka hati oleh mana-mana pihak.

“Mahasiswa bukan alat untuk diguna dan diperbodohkan! ‘Salute’ dengan keberanian menjelaskan fakta! Viva mahasiswa Malaysia!,” Anwar dalam facebooknya.  


              2. isu kalimah Allah.. golongan mahasiswa yang CELIK dapat menilai sejauh mana fitnah yang berlaku keatas Tuan Guru HJ Abd Hadi Awang itu adalah satu sandiwara kerajaan. dengan ilmu yang pelajari oleh mahasiwa-mahasiwa dalam pelbagai bidang,khursusnya bidang agama ,mereka sendiri sudah dapat menilai pihak mana yang benar dan pihak yang melakukan kezoliman.                             

             3. konkongan pihak atasan universiti dalam meluluskan program. ini juga membuktikan kebodohan sesetengan pihak yang menggunakan kuasa yang ada dalam menyekat para mahasiwa dalam berpolitik.sejauh mana kebodohan itu berjaya membuatkan mahasiswa beku?tidak sama sekali.. mahasiwa CELIK dengan adanya jaringan IT ..facebook, twitter dan  lain-lain.. malahan. mahasiwa semakin jijik dengan konkongan tersebut..apabila dianjurkan program berbentuk politik je..ditangguhkan la,dibatalkan la,,dalam kuliah pula,,para pensyarah menjadi kaku apabila disekat dan dikongkong pihak2 tertentu dalam menyampaikan kuliah dengan syarat tidak bersuara dalam politik.
                4..pinjaman yang disekat oleh kerajaan kepada beberapa pelajar mesir. ini adalah satu kekajaman yang melampau.mengaitkan pelajaran pelajar dengan politik atas kepentingan peribadi,ternyata,kesan yang amat mendalam kepada pelajar-palajar luar negara..merka semakin CELIK dengan berlakunya isu-isu yang di permainkan oleh kerajaan dalam usaha memperbodohkan mereka.    
              5. anjuran program yang melampau untuk mahasiswa.. I AM FOR U... anjuran atas dasar menghasut para pemuda khursusnya mahasiswa dengan bersosial dan perkara yang melalaikan ,dengan hasrat para mahasiwa gembira apa yang dilakukan itu dapat memuaskan hati mahasiswa. sesetengah universiti ditipu, kononnya program berunsur mesra alam dan   sebagainya,tapi sebaliknya yang DIHIDANGKAN oleh kerajaan.   
               6. BBIM, kami mengalu-alukan sumbangan tersebut..tapi kami tidak bodoh, dengan pemberian tersebut tidak menampung duit rakyat yang digadaikan oleh kerajaan untuk kepentingan peribadi selama ini.pembelian buku juga kadang-kadang dinaikkan harga ,tidak menyamai harga asal buku tersebut.ini juga satu helah sesetengah pihak dalam mempergunakan pelajar.. pemberian tersebut diwarwarkan. inilah jasa kerajan,itu la, ini lah.. dalam hasrat mengail undi mahasiswa.sory.. mahasiwa sekarang dah CELIK ..        

  JIKA disenaraikan..terlampau banyak kezoliman yang dilakukan kerajaan terhadap mahasiwa.. akan tetapi..mesti diingat!! MAHASISWA sekarang bukan mahasiswa KLASIK.. tapi mahasiswa
CELIK!!               

 ,_ jom bersama ISLAM_
x

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Pages

Blogger news

Powered by Calendar Labs

Blogger templates

Pages - Menu

Tinggalkan pesanan anda =)