Monday 18 March 2013

KENAPA SEMPITKAN MAHASISWA DENGAN POLITIK??

KENAPA SEMPITKAN MAHASISWA DENGAN POLITIK??

kenapa ? kenpa ? dan kenapa?

                   PRU13 dah dekat. masing-masing TAKUT . para pensyarah "nak sebutkan takut kena tindakan disiplin, kalau tak sebut,student tak faham plak"".. dengerous word.. ( KEBAJIKAN, PERUBAHAN, HIJAU, UNDI,KEZALIMAN. DLL)...huh...dalam subjek atau apa2 matapelajaran.bila nak terangkan sesuatu yang bercanggah dengan kerajaan walau itu fakta BENAR lagi BERSULUH..pom.. tak tersebut..

                 kadang- kadang kesal dengan sikap sesetengah pihak yang mengecilkan skop POLITIK dalam kalangan remaja. pOLiTIK je.. pas , umno , dap dan DLL.. nak TUBUH  NgO je.. kata sokong kebajikan.
nak buat dakwah lapangan je.. kata hasut masyarakat.. CAME ON la.. ilmu yang pelbagai menjadi kecil jumlahnya..kerana dipersempitkan sesetengah PIHAK.pape pom..sbg mahasiswa yang CELIK dengan DUNIA luar..yang menggunakan pemikiran yang RASIONAL bagi menganalilis YANG mana benar dan \yang mana salah.
         
                kadang-kadang AKU hairan lah.. dalam situasi sekarang..ramai lagi YANG TAK AMBIK endah DENGAN pekembangan ISU negara, dan ummat ISLAM,yang mereka tahu,, belajar, BERKAWAN , bersuka RIA.. MACAM mana dengan umat islam di malaysia, di luar negara,, tak KISAH , apa?? mreka ingat dunia ni DIA je yang duduk?. ingatlah menjadi satu kewajipan MENGAMBIL cakna ISU UMMAT ISLAM.termasuklah isu ummat islam di malaysia yang sekarang ini diTINDAS oleh kerajaan ZALIM..

""BUKA MATA,BUKA HATI. NILAI DIRI NILAI AMAL NILAI DENGAN MATA HATI""'

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Pages

Blogger news

Powered by Calendar Labs

Blogger templates

Pages - Menu

Tinggalkan pesanan anda =)